Opening Uren:

24/7

Social:

U kunt dagelijks vertrouwen op onze dienstverlening en services. De chauffeurs van RegiotaxiAmsterdam.nl staan 24/7 voor u klaar en brengen u naar de gewenste bestemming. Dag en nacht, 7 dagen per week, zoals u het wenst. Neem contact met ons via de Mail, Contactformulier, WhatsApp of Telefoon.

Send Message

    ALGEMENE VOORWAARDEN

    Artikel 1: Begripsomschrijving

    In deze Algemene Voorwaarden voor Taxivervoer wordt verstaan onder:
    1. Taxivervoer: al het overeengekomen personenvervoer per Auto
    zoals bedoeld in artikel 1 sub f. van de Wet personenvervoer 2000,
    waarbij de ritprijs van tevoren is overeengekomen dan wel wordt
    bepaald door het hanteren van de taxameter. Het vervoer omvat
    tevens het in- en uitstappen.
    2. Vervoerovereenkomst: de tussen Reiziger/Opdrachtgever en
    Vervoerder afgesloten overeenkomst om taxivervoer te verrichten.
    3. Taxistandplaats: een deel van de voor het openbaar verkeer
    openstaande weg dat door de wegbeheerder is aangewezen als
    parkeerplaats voor taxi’s.
    4. Auto : motorrijtuig, als bedoeld in artikel 1 sub f. van de Wet
    personenvervoer 2000.
    5. Reiziger: de persoon die door Vervoerder wordt vervoerd.
    6. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die een
    Vervoerovereenkomst aangaat met Vervoerder.
    7. Opdracht: ?a. een opdracht van een natuurlijke persoon aan een
    Vervoerder die op een Taxistandplaats reizigers afwacht;? b. iedere
    andere opdracht van een Reiziger/Opdrachtgever aan Vervoerder,
    in welke vorm dan ook.
    8. Vervoerder: de natuurlijke persoon of rechtspersoon, diens
    Personeel daaronder begrepen, die zich verbindt personen te
    vervoeren per Auto.
    9. Personeel: Personeelsleden in dienst van Vervoerder met inbegrip
    van hulppersonen, die niet in dienst zijn van vervoerder maar wel
    dienst doen in zijn opdracht in een vervoermiddel van Vervoerder of
    een vervoermiddel dat aan Vervoerder beschikbaar is gesteld.
    10. Handbagage: bagage die een Reiziger als gemakkelijk mee te
    voeren, draagbaar dan wel verrijdbaar bij zich heeft, daaronder
    begrepen levende dieren, alsmede voorwerpen die door de
    Vervoerder als handbagage worden toegelaten.

    Artikel 2: Toepassingsgebied Algemene Voorwaarden
    Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Vervoerovereenkomsten en vormen de basis voor de
    behandeling van geschillen door de Geschillencommissie Taxivervoer, zoals bedoeld in artikel 15 van deze algemene
    voorwaarden.
    Artikel 3: Totstandkoming Vervoerovereenkomst
    Een Vervoerovereenkomst komt tot stand na aanvaarding door Vervoerder van een Opdracht. Is sprake van een
    opdracht als bedoeld in artikel 1 onder 7a., dan is Vervoerder verplicht, behoudens het bepaalde in artikel 7 zesde lid,
    deze opdracht te aanvaarden. De verplichtingen van Vervoerder gelden eveneens tegen over de Reiziger die niet als
    Opdrachtgever optreedt. Door de aanvaarding van de reis treedt Reiziger als partij toe tot de Vervoerovereenkomst.

    Artikel 4: Beëindiging Vervoerovereenkomst
    1. Vervoerder kan het voortzetten van de rit onmiddellijk staken en
    aldus de Vervoerovereenkomst beëindigen, indien de Reiziger
    dusdanige hinder veroorzaakt dat in alle redelijkheid niet van de
    Vervoerder kan worden gevergd dat hij de Reiziger vervoert.
    Vervoerder kan in dat geval de Reiziger gelasten het voertuig
    onmiddellijk te verlaten.
    2. Vervoerder is in een geval zoals is bedoeld in lid 1, niet gehouden
    de Reiziger enige schade te vergoeden.
    3. Bij voortijdige beëindiging is Reiziger, ingeval de rit prijs tot stand
    komt via de taxameter, het bedrag verschuldigd dat de taxameter
    aangeeft op het moment van beëindiging van de rit. Ingeval voor
    aanvang van de rit een ritprijs is overeengekomen, is Reiziger een
    evenredig deel daarvan verschuldigd, ter vergoeding van het reeds
    gereden deel van de rit.
    4. Reiziger/Opdrachtgever kan voor aanvang van de bij Vervoerder
    bestelde reis afzien. In een dergelijk geval is de
    Reiziger/Opdrachtgever gehouden tot?een schadeloosstelling naar
    redelijkheid en billijkheid aan de Vervoerder.
    5. Ingeval Vervoerder bij een bestelde reis niet volgens afspraak
    verschijnt heeft Reiziger bij aantoonbare schade recht op een op
    redelijkheid en billijkheid gebaseerde schadeloosstelling.

    Artikel 5: Verplichtingen en bevoegdheden Reiziger
    1. Reiziger is gehouden:?a. door Vervoerder in alle redelijkheid
    gegeven aanwijzingen of instructies op te volgen, zoals het
    plaatsnemen op de door vervoerder aangewezen zitplaats;?b. de
    gordel om te doen, voorafgaand aan de rit. Een rechtsgeldig
    opgelegde boete die voortvloeit uit het zich niet houden aan deze
    verplichting door de Reiziger kan op deze worden verhaald.
    2. Reiziger is verplicht zich in de Auto te onthouden van:?a.
    beschadiging en/of verontreiniging van de Auto;?(bij het verontreinigen van het voertuig  mag Regio Taxi Amsterdam een Boete van €250 opleggen, als dat niet wordt betaald dan wordt de politie ingeschakeld, en wordt er een wachttijd van €42 per uur erbij berekend) het gebruik van
    alcoholhoudende dranken, tenzij met uitdrukkelijke toestemming
    van Vervoerder;?c. het meevoeren en/of gebruiken van verdovende
    middelen;?d. het gebruiken van rookwaar;?e. agressie, het plegen
    van handtastelijkheden, het lastig vallen, bedreigen, dan wel zich op
    een andere wijze onbehoorlijk gedragen jegens Vervoerder en of
    anderen;?f. het op enigerlei wijze hinderen van Vervoerder in de
    uitoefening van zijn taak.
    3. Reiziger is gehouden hetzij de vooraf overeengekomen ritprijs,
    hetzij de door de taxameter bepaalde ritprijs te betalen.
    4. Wanneer voor of tijdens de reis omstandigheden aan de zijde van
    Vervoerder zich opdoen of naar voren komen, die Reiziger bij het
    sluiten van de overeenkomst niet behoefde te kennen, doch die,
    indien zij hem wel bekend waren geweest, redelijkerwijs voor hem
    grond hadden opgeleverd de Vervoerovereenkomst niet of op
    andere voorwaarden aan te gaan, is Reiziger bevoegd de
    overeenkomst op te zeggen. De opzegging geschiedt door een
    mondelinge of schriftelijke kennisgeving en de overeenkomst eindigt
    op het ogenblik van ontvangst daarvan. Naar maatstaven van
    redelijkheid en billijkheid zijn partijen na opzegging van de
    Vervoerovereenkomst verplicht elkaar de daardoor geleden schade
    te vergoeden.
    5. Reiziger is bevoegd om tussentijds de eindbestemming van de rit te
    wijzigen; dit met inachtneming van het in lid 3 gestelde.
    6. Indien Reiziger er voor kiest zelf het portier te openen, is deze
    verplicht het portier zodanig te openen, dat geen hinder en/of
    gevaar voor het verkeer ontstaat.

    Artikel 6: Betaling
    1. Betalingen door Reiziger/Opdrachtgever aan Vervoerder dienen
    contant met een in Nederland algemeen geaccepteerd betaalmiddel
    te geschieden, daarbij algemeen erkende vormen van elektronische
    betalingen inbegrepen, tenzij anders is overeengekomen.
    2. Vervoerder is gerechtigd bij Reiziger/Opdrachtgever te bevorderen
    dat contante betalingen in gepast geld worden voldaan. Vervoerder
    is niet gehouden een hoeveelheid munten als betaling aan te
    nemen, waarvan het tellen een onevenredig oponthoud veroorzaakt.
    3. Vervoerder verstuurt een factuur aan Reiziger/Opdrachtgever indien
    niet contante betaling is overeengekomen. Betaling door
    Reiziger/Opdrachtgever dient zonder enige korting, opschorting of
    verrekening te worden voldaan binnen 14 dagen na factuurdatum.
    Bij het overschrijden van deze termijn is Reiziger in verzuim en
    kunnen conform de wettelijke regeling kosten in rekening worden
    gebracht.
    4. Vervoerder is te allen tijde gerechtigd zijn vorderingen op
    Reiziger/Opdrachtgever te verrekenen met zijn schulden aan
    Reiziger/Opdrachtgever.
    5. Uitvoering op grond van de Vervoerovereenkomst geschiedt op
    grond van tarieven, zoals die zijn vastgesteld door Vervoerder en
    tevoren aan de Reiziger/Opdrachtgever bekend zijn gemaakt.
    6. Administratiekosten?Bij het rijden op rekening vindt verhoging
    plaats met een bedrag van € 0,60 incl. B.T.W. per rekeningbon.

    Artikel 7: Verplichtingen en bevoegdheden Vervoerder
    1. Vervoerder is verplicht de Reiziger, alsmede de door hem
    meegevoerde Handbagage op zorgvuldige en veilige wijze te
    vervoeren.
    2. Vervoerder is verplicht de Reiziger naar de bestemming te brengen
    volgens de voor de Reiziger gunstigste weg hetzij via de snelste
    dan wel economisch voordeligste route, tenzij de Reiziger of de
    meldkamer/centrale nadrukkelijk verzoekt of opdracht geeft om
    langs een andere route te rijden.
    3. Vervoerder is verplicht Reiziger behulpzaam te zijn bij het in- en
    uitstappen alsmede het in- en uitladen van Handbagage, tenzij zulks
    om (verkeers-)technische redenen volstrekt onmogelijk is.
    4. Vervoerder is bij gebruik van de taxameter verplicht de stand van de
    taxameter bij het einde van de rit zo lang te laten staan, dat Reiziger
    zich redelijkerwijs van de stand op de hoogte heeft kunnen stellen.
    5. Vervoerder is verplicht aan de Reiziger op diens verzoek een
    betalingsbewijs te verstrekken waarop tenminste de ritprijs, naam
    bedrijf, naam chauffeur, datum en (globale) tijdstip van de rit wordt
    vermeld.
    6. Vervoerder is bevoegd Reiziger die zich niet aan de bepalingen van
    deze Algemene Voorwaarden houdt, de toegang tot het
    vervoermiddel te ontzeggen, dan wel hem uit het vervoermiddel te
    (doen) verwijderen, indien in redelijkheid niet van Vervoerder kan
    worden gevergd dat hij deze Reiziger vervoert.?Artikel 4 is van
    overeenkomstige toepassing.
    7. Vervoerder is verplicht zorgvuldig om te gaan met de persoonlijke
    gegevens, verkregen in verband met boeking van ritten of
    anderzijds conform de Wet persoonsregistraties.
    8. Vervoerder is bevoegd, indien gewichtige omstandigheden hem
    daartoe noodzaken, het vervoer geheel of gedeeltelijk te staken.
    Vervoerder stelt de Reiziger zo spoedig mogelijk in kennis van het
    staken en indien mogelijk van de redenen, de door hem te nemen
    maatregelen en de mogelijke tijdsduur.?Bij voortijdige beëindiging is
    Reiziger, ingeval de ritprijs tot stand komt via de taxameter, het
    bedrag dat de taxameter aangeeft op het moment van beëindiging
    van de rit verschuldigd. Ingeval voor de aanvang van de rit een
    ritprijs is overeengekomen, is de Reiziger voor het deel van de rit
    dat inmiddels is uitgevoerd, een evenredig deel van die
    overeengekomen ritprijs verschuldigd.

    Artikel 8: Handbagage
    1. Reiziger is verplicht zijn Handbagage deugdelijk te verpakken.
    2. Vervoerder heeft het recht het vervoer van Handbagage, welke door
    zijn aard lastig, gevaarlijk of verboden is c.q. kan zijn, dan wel
    aanleiding kan geven tot beschadiging of verontreiniging, te
    weigeren. ?Een dergelijke situatie doet zich in ieder geval voor
    indien Handbagage bestaat uit:?a. vuurwapens, slag- en/of
    steekwapens;?b. ontplofbare stoffen;?c. samengeperste gassen in
    reservoirs;?d. voor zelfontbranding vatbare of licht ontvlambare
    stoffen;?e. sterk of kwalijk ruikende stoffen;?f. verdovende
    middelen;?g. munitie.
    3. Vervoerder is verplicht redelijke zorg aan te wenden zodat
    Handbagage van Reiziger niet verloren gaat of beschadigd wordt.

    Artikel 9: Vervoer van dieren
    1. Levende dieren mogen, behoudens hetgeen in het volgende lid van
    dit artikel is bepaald, in gemakkelijk draagbare mand, tas of een
    dergelijk voorwerp welke kan worden neergezet of op schoot
    gehouden, worden meegevoerd.
    2. De in het eerste lid bedoelde dieren mogen niet worden
    meegenomen, indien deze op enigerlei wijze voor Reiziger of voor
    het personeel lastig of hinderlijk kunnen zijn of lijden aan een
    ernstige ziekte.

    Artikel 10: Gevonden voorwerpen
    Met betrekking tot gevonden voorwerpen geldt, met inachtneming van de algemene wettelijke bepalingen ten aanzien
    van de aangifte- en meldingsplicht en het in bewaring geven en nemen, het volgende:
    1. Reiziger is verplicht zo spoedig mogelijk bij Vervoerder mededeling
    te doen van een door hem gevonden voorwerp of geldsom.
    Vervoerder is bevoegd tegen afgifte van bewijs een aldus gevonden
    voorwerp of geldsom in bewaring aan te nemen. Indien de vinder
    het gevonden voorwerp of de geldsom onder zich houdt, is hij
    verplicht al datgene te doen wat redelijkerwijs van hem kan worden
    gevergd om de eigenaar of verliezer te vinden.
    2. Vervoerder is bevoegd een door Personeel gevonden of door een
    ander gevonden en aan hem afgegeven voorwerp na drie maanden
    of, indien het voorwerp niet voor bewaring geschikt is, eerder te
    verkopen, voor zover het betreft niet kostbare zaken.
    3. Vervoerder is verplicht een gevonden voorwerp, de opbrengst van
    een ingevolge lid b verkocht voorwerp of het bedrag van een
    gevonden geldsom aan de rechthebbende af te geven, indien deze
    zich binnen drie jaren na melding van verlies aanmeldt.?Indien de
    rechthebbende de opbrengst van de verkoop van een gevonden
    voorwerp opeist, mag de vervoerder het verschuldigde bewaarloon
    en de administratiekosten met die opbrengst verrekenen.
    4. Vervoerder kan voor de behandeling van een verzoek met
    betrekking tot een verloren voorwerp of geldsom
    administratiekosten in rekening brengen.

    Artikel 11: Annulering
    1. Reiziger/Opdrachtgever is gerechtigd de tevoren afgesloten
    Vervoersovereenkomst met tevoren overeengekomen ritprijs te
    annuleren door middel van mondelinge of schriftelijke kennisgeving:
    ?a. indien de annulering plaatsvindt tussen 21 en 14 dagen voor
    aanvang van het vervoer is Reiziger/ Opdrachtgever aan vervoerder
    verschuldigd: 10% van de overeengekomen ritprijs; ?b. indien de
    annulering plaatsvindt tussen 14 en 2 dagen voor aanvang van het
    vervoer is Reiziger/Opdrachtgever aan Vervoerder verschuldigd:
    35% van de overeengekomen ritprijs;?c. indien de annulering
    plaatsvindt maximaal 2 dagen voor aanvang van het vervoer is
    Reiziger/ Opdrachtgever aan Vervoerder verschuldigd: 75% van de
    overeengekomen ritprijs; d. indien de annulering plaatsvindt tijdens
    het vervoer: de volledige ritprijs.
    2. Indien Reiziger aantoont dat de door Vervoerder geleden schade
    minder is dan het uit toepassing van lid 1 voortvloeiende bedrag,
    zullen die lagere kosten worden berekend.

    Artikel 12: Overmacht
    1. Indien Vervoerder door een niet toerekenbare tekortkoming
    (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens
    Reiziger/Opdrachtgever kan voldoen, wordt de nakoming van die
    verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachttoestand.
    Een tekortkoming kan Vervoerder niet worden toegerekend
    wanneer deze niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens de
    wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor
    zijn rekening komt.
    2. In geval van overmacht heeft Reiziger/Opdrachtgever geen recht op
    enige schadevergoeding. Indien een tekortkoming de Vervoerder
    niet kan worden toegerekend, maar hij in verband met die
    tekortkoming een voordeel geniet dat hij bij behoorlijke nakoming
    niet zou hebben gehad, heeft de Reiziger met toepassing van de
    regels betreffende ongerechtvaardigde verrijking recht op
    vergoeding van zijn schade tot ten hoogste het bedrag van dit
    voordeel.

    Artikel 13: Aansprakelijkheid van Vervoerder
    1. 1. Vervoerder is aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door
    dood of letsel van de Reiziger ten gevolge van een ongeval dat in
    verband met en tijdens het vervoer de reiziger is overkomen.
    Vervoerder is niet aansprakelijk, indien het ongeval is veroorzaakt
    door een omstandigheid die een zorgvuldig Vervoerder niet heeft
    kunnen vermijden en waarvan Vervoerder de gevolgen niet heeft
    kunnen verhinderen.?De schadevergoeding die Vervoerder in
    genoemde omstandigheden mogelijk verschuldigd is, is wettelijk
    beperkt tot een bedrag van € 137.000,- per Reiziger.
    2. 2. Vervoerder is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door geheel
    of gedeeltelijk verlies dan wel beschadiging van de handbagage,
    voor zover dit verlies of deze beschadiging is ontstaan tijdens het
    vervoer en is veroorzaakt:?a. door een aan Reiziger
    overkomen?ongeval dat voor rekening van Vervoerder komt of ?b.
    door een omstandigheid die een zorgvuldig?Vervoerder heeft
    kunnen vermijden of waarvan zulk een Vervoerder de gevolgen
    heeft kunnen verhinderen.?De schadevergoeding die Vervoerder
    mogelijk verschuldigd is in geval van verlies of beschadiging van
    Handbagage is wettelijk beperkt tot een bedrag van € 1.000,- per
    Reiziger.

    Artikel 14: Aansprakelijkheid van Reiziger
    Reiziger is in beginsel verplicht aan Vervoerder de schade te vergoeden die hij of zijn Handbagage Vervoerder
    berokkent, behalve voor zover deze schade is veroorzaakt door een omstandigheid die een zorgvuldig Reiziger niet
    heeft kunnen vermijden en voor zover zulk een Reiziger?de gevolgen daarvan niet heeft kunnen
    verhinderen.?Reiziger kan geen beroep doen op de hoedanigheid of een gebrek van zijn Handbagage.

    Artikel 15: Klachten en geschillen
    1. Klachten over de totstandkoming en uitvoering van de
    Vervoerovereenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven
    worden ingediend bij Vervoerder binnen 6 weken nadat
    Reiziger/Opdrachtgever de?gebreken heeft geconstateerd of heeft
    kunnen constateren. Niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg
    hebben dat Reiziger/Opdrachtgever zijn rechten terzake verliest.
    2. Geschillen tussen Reiziger/Opdrachtgever en Vervoerder over de
    totstandkoming of de uitvoering van overeenkomsten met
    betrekking tot door deze Vervoerder te leveren of geleverde
    diensten, kunnen zowel door Reiziger/Opdrachtgever als door
    Vervoerder worden voorgelegd aan de Geschillencommissie
    Taxivervoer, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
    3. Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in
    behandeling genomen, indien Reiziger/ Opdrachtgever zijn klacht
    eerst aan Vervoerder heeft voorgelegd.
    4. Nadat de klacht aan Vervoerder is voorgelegd dient het geschil
    uiterlijk drie maanden na het ontstaan daarvan schriftelijk bij de
    geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
    5. Wanneer Reiziger een geschil voorlegt aan de geschillencommissie,
    is Vervoerder aan deze keuze gebonden. Indien Vervoerder dit wil
    doen, moet hij Reiziger schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit
    te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Vervoerder dient daarbij
    aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde
    termijn vrij zal achten het geschil aan de gewone rechter voor te
    leggen.
    6. De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de
    bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement
    van de geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De
    beslissingen van de geschillencommissie geschieden bij wege van
    bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een
    vergoeding verschuldigd.
    7. Uitsluitend de Nederlandse rechter dan wel de hierboven genoemde
    geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.
    8. Vervoerder spant zich in om, mede ter voorkoming van geschillen,
    bij klachten van Reiziger deze serieus en in redelijkheid naar
    genoegen van Reiziger af te handelen.
    9. Ingeval partijen niet tot een afronding komen, dient Vervoerder
    klagende Reiziger te wijzen op de mogelijkheid het aldus ontstane
    geschil aan de in lid 2 genoemde geschillencommissie.
    10. Reiziger moet ingeval hij Vervoerder aansprakelijk stelt voor
    schade, deze schade zo spoedig mogelijk schriftelijk aan
    Vervoerder melden. De aard en de omvang van de schade moet
    daarbij bij benadering worden aangegeven.

    Artikel 16: Overige voorwaarden
    1. Regio Taxi Amsterdam  zal deze Algemene Voorwaarden slechts wijzigen in
    overleg met KNV Taxi en de Consumentenbond.
    2. Nietigheid van één van de bepalingen of leden daarvan in deze
    Algemene Voorwaarden laat de geldigheid van de overige
    bepalingen dan wel de overige leden onverlet. Alsdan worden de
    nietige bepalingen of leden daarvan vervangen door nieuwe
    bepalingen of leden die qua inhoud, bereik en doelstelling zo veel
    mogelijk met de oude nietige bepalingen of leden overeenkomen.
    3. Alle Vervoerovereenkomsten waarop deze voorwaarden van
    toepassing zijn verklaard, zijn onderworpen aan Nederlands recht.
    4. Deze Algemene Voorwaarden zijn openbaar.
    5. Vervoerder is verplicht bekendheid te geven aan de wijze waarop
    Reiziger/Opdrachtgever op diens verzoek deze Voorwaarden kan
    verkrijgen.

    Translate »
    Chat openen
    Welkom Bij Regio Taxi Amsterdam, Hoe kunnen wij u van dienst zijn?
    Call Now Button